KOALITION FÖR PENNINGREFORM

november 28, 2008

Filed under: Uncategorized — standelion @ 21:41

-

det borde vara så att det finansiella systemet servar landet och befolkningen och inte tvärtom

Den här sidan är ägnad att samla och sammanfatta information om den YTTERST viktiga och allt för lite diskuterade frågan om det som på engelska kallas monetary reform, penningreform!
Ju mer man lär sig om denna fråga ju mer inser man hur absolut central den är för hur ett samhälle fungerar och styrs.
Det är svårt att riktigt fatta hur genomgripande konsekvenserna blir för samhällena och tillvaron för människor, och natur, beroende på hur man ordnar betalningssystemet. Det är enormt. Och väldigt spännande, mer spännande ju mer man lär sig. Ett citat från en engelsk sida om money reform, ”anledningen till att ekonomi är tråkigt är bara att vi inte har gjort den till vår egen fråga”. Den görs medvetet krånglig och tråkig bara för att vi inte ska lägga oss i!

Vi har vant oss vid att vistas i detta ekonomiska systems fängelse, denna bur. Vi är tämjda, dresserade och tror att det är så här världen är. Men det måste definitivt inte vara så här, att vi sitter fast vid de ekonomistiska tyrannernas bojor.
Dörren är öppen! Det är bara att utforska friheten, utanförskapet! Vi har blivit hjärntvättade att tro att det är ansvarsfullt och seriöst att serva ett system som förslavar oss och som skapar fattigdom och lidande i onödan.

Ett bra citat:

”Något av det svåraste som finns är att upptäcka och problematisera de till synes självklara villkoren vi lever under. Som luften vi andas eller tyngdlagen som håller oss på jorden. Att vissa villkor är människotillverkade, som penningsystemet, förändrar inte saken.

Att tänka utanför det man tror är givet innebär en väldig kraftansträngning. Man måste, som Atlas, under en tid bära hela himlavalvet själv. Som uppfinnare eller konstnär måste man hålla ett antagande i luften länge, pröva effekterna av det, vrida på det, känna intuitivt, resonera logiskt och använda båda hjärnhalvorna i försöken att förstå och eventuellt tänka om.”

Anders Linder

15 kommentarer

  1. […] (video 2.44 min) Brist på Kunskap = Världens Gissel (video ca 10 min), tyvärr tyvärr… – och en indikation […]

    Pingback av HÄXPROCESSER DÅ OCH NU « BakTiden = FramTiden ? — mars 11, 2010 @ 18:11

  2. […] folket förstå politikerna och deras budskap – i de fall det finns något i budskapen som tjänar folket – som jag ser det i vart […]

    Pingback av BETYDELSEN AV ATT ANVÄNDA RÄTT ORD FÖR ATT KUNNA BLI FÖRSTÅDD « Aktiv Demokrati's blogg — augusti 14, 2010 @ 23:55

  3. […] NATIONALEKONOMI ÖVER POLITIKERNAS […]

    Pingback av HJÄRNORNAS KRIG « Idag = Tid för Absolut MedborgarStyre ? — september 18, 2012 @ 06:59

  4. […] (video 2.44 min) Brist på Kunskap = Världens Gissel (video ca 10 min), tyvärr tyvärr… – och en indikation […]

    Pingback av VärldsFredsRådet – KrigsReservat « Idag = Tid för Absolut MedborgarStyre ? — januari 24, 2013 @ 21:43

  5. […] (video 2.44 min) Brist på Kunskap = Världens Gissel (video ca 10 min), tyvärr tyvärr… – och en indikation […]

    Pingback av POTENTIAL FÖR KREATIVITET « Idag = Tid för Absolut MedborgarStyre ? — januari 24, 2013 @ 22:10

  6. […] NATIONALEKONOMI ÖVER POLITIKERNAS […]

    Pingback av ALLMÄNT OM DENNA BLOGG « Idag = Tid för Absolut MedborgarStyre ? — februari 14, 2013 @ 04:53

  7. […] (video 2.44 min) Brist på Kunskap = Världens Gissel (video ca 10 min), tyvärr tyvärr… – och en indikation […]

    Pingback av ÄR KRANVATTEN ETT TJÄNLIGT LIVSMEDEL ? | Idag = Tid för Absolut MedborgarStyre ? — februari 24, 2013 @ 20:27

  8. […] (video 2.44 min) Brist på Kunskap = Världens Gissel (video ca 10 min), tyvärr tyvärr… – och en indikation […]

    Pingback av SAXAT PÅ BLOGGAR | Idag = Tid för Absolut MedborgarStyre ? — mars 21, 2013 @ 20:37

  9. […] (video 2.44 min) Brist på Kunskap = Världens Gissel (video ca 10 min), tyvärr tyvärr… – och en indikation […]

    Pingback av FramTiden minus BakTiden = NUET | Idag = Tid för Absolut MedborgarStyre ? — mars 27, 2013 @ 10:23

  10. […] PyramidMaktHavares (video 2.44 min) Brist på VERKLIG Kunskap = Världens Gissel (video ca 10 min), tyvärr tyvärr… – och en […]

    Pingback av INTELLIGENT POTENTIAL FÖR LEKAMINAS I KÖTT | Idag = Tid för Absolut MedborgarStyre ? — maj 4, 2013 @ 19:36

  11. […] trycker själva fram de pengar som behövs för att täcka sina budgetunderskott med. Det är en konstitutionell rätt för alla suveräna […]

    Pingback av GOD OCH INTRESSANT FORTSÄTTNING AV 2014 ! | LIVETS BLOGG — januari 2, 2014 @ 16:11

  12. […] (video 2.44 min) Brist på Kunskap = Världens Gissel (video ca 10 min), tyvärr tyvärr… – och en indikation […]

    Pingback av Intellektual-Ism = 0-MedVeten Enhet | LIVETS BLOGG — januari 6, 2014 @ 20:22

  13. […] (video 2.44 min) Brist på Kunskap = Världens Gissel❗ (video ca 10 min), tyvärr tyvärr…😥 – och en […]

    Pingback av LUFT OCH PENGAR FINNS DET I ÖVERFLÖD AV | LIVETS BLOGG — februari 17, 2015 @ 18:03

  14. […] (video 2.44 min) Brist på Kunskap = Världens Gissel❗ (video ca 10 min), tyvärr tyvärr…😥 – och en […]

    Pingback av Var Framför Allt Din Egen Vän ! | LIVETS BLOGG — juli 12, 2015 @ 15:33

  15. […] (video 2.44 min) Brist på Kunskap = Världens Gissel❗ (video ca 10 min), tyvärr tyvärr…😥 – och en […]

    Pingback av LUFT ATT ANDAS OCH SUVERÄNA PENGAR ATT BRUKA FINNS DET I ÖVERFLÖD AV | LIVETS BLOGG — november 27, 2015 @ 13:24


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.